Ga naar de inhoud

Resultaten gemeentelijk onderzoek 2023

In 2022 hebben wij een onderzoek uitgevoerd gericht op inzicht verkrijgen in de wijze waarop de gemeentelijke KCC’s de kwaliteit in het klantcontact monitoren, teneinde grip te verkrijgen. In ons vervolgonderzoek brengen we in kaart welke uitdagingen gemeenten ervaren bij het bieden van betrouwbare dienstverlening.

 

… gemeenten  hebben aan ons onderzoek meegedaan middels de enquête. Op deze pagina delen wij de resultaten met u en kunt u de beknopte versie van het rapport downloaden of de volledige versie aanvragen.

Karlijn Terheijden
Jitty van Doodewaerd
Arjen van Eeuwen

Interesse in de resultaten?

Het beknopte rapport is hier te downloaden, het volledige rapport kunt u onderaan op deze pagina aanvragen.

Download rapport

Het onderzoek

Gemeentelijke dienstverlening 2023

In dit onderzoek brengen wij in kaart welke uitdagingen gemeenten ervaren bij het bieden van betrouwbare dienstverlening op het Klant Contact Centrum (KCC) en hoe dit hun keuzes beïnvloed. Dit hebben wij gedaan middels een enquête die is opgesteld n.a.v. talrijke gesprekken met gemeenten over kwaliteit, o.a. tijdens het KCC congres op 13 oktober 2022.

Dit onderzoek is een vervolg op het in 2022 uitgevoerde landelijke onderzoek waarin wij in kaart hebben gebracht welke instrumenten gemeenten inzetten om de kwaliteit en betrouwbaarheid te borgen in het klantcontact. Doordat 1 op de 3 gemeenten hieraan heeft meegedaan, is een breed beeld ontstaan over de wijze waarop gemeenten kwaliteit borgen. Meer over dit onderzoek vindt u hier.

DMCC Group - Audits 8

De resultaten

  • test
  • test
  • test

 

Bekijk de resultaten ook in de infographic hieronder. Onze aanbevelingen op basis van de resultaten kunt u lezen in het beknopte rapport of vraag onder aan deze pagina het gehele onderzoeksrapport aan.

Infographic

test

DMCC Group - Audits

Vraag het gehele onderzoeksrapport aan

Benieuwd naar het gehele rapport? Daarin gaan wij onder andere in op

 

Vul onderstaand formulier in en u ontvangt het gehele onderzoeksrapport binnen 24 uur in uw mail.

Heeft u naar aanleiding van het onderzoek nog vragen of opmerkingen? Neem gerust contact met ons op.

Vul onderstaande gegevens in

Goedendag, ik wil graag een adreswijziging doorgeven.
Ontwerp zonder titel (24)
Goedemorgen, wat leuk een verhuizing! Waar gaat u naartoe verhuizen?
Helaas heb ik onlangs een herseninfarct gehad dus ik moet verhuizen.
Ontwerp zonder titel (24)
Oké, ik ga de wijziging doorvoeren!

Neemt u uw klantcontact wel écht serieus?

60% van de mensen bepaalt hoe tevreden ze zijn over uw organisatie op basis van de klantenservice.

Houd grip op klantcontact

Wilt u controles uitvoeren binnen de klantcontactprocessen?

Wij bespreken graag hoe wij u kunnen helpen.

Neem contact op