We vinden privacy steeds belangrijker, maar de invulling en betekenis ervan verandert, zo blijkt uit het ‘IKEA Life at Home’ onderzoek. Dit onderzoek werd voor het zesde jaar op rij door IKEA uitgevoerd onder 33.5000 respondenten wereldwijd.
Nederlanders zien privacy in huis als hun recht, volgens onderzoek van IKEA

Beleving van technologie
In Nederland hebben 1.000 mensen deelgenomen aan het onderzoek naar de beleving en betekenis van privacy. Hieruit blijkt onder andere dat 82% van de Nederlanders privacy als hun recht ziet. Ook de beleving van technologie verandert voor veel mensen, telefoons en tablets worden steeds vaker gezien als een fijne manier om jezelf terug te trekken of om kinderen bezig te houden.
Altijd bereikbaar
Die beleving van en met technologie is natuurlijk niet alleen maar positief. Een te grote afhankelijkheid staat je gevoel van privacy juist in de weg. Veel consumenten hebben het gevoel altijd bereikbaar te moeten zijn. Daarnaast geeft het ook de kans om je even af te zonderen, een moment voor jezelf te plannen. 60% van de Nederlanders vindt dat technologie een fijn hulpmiddel is om dat gevoel van privacy te creëren.
Uit de resultaten van het onderzoek blijkt dat mensen overal ter wereld andere behoeftes hebben. Zo gaat 34% van de mensen in de Filiipijnen graag zingen als ze een moment voor zichzelf willen hebben. In Nederland gaat 23% van de respondenten graag aan de borrel.
Heeft u vragen naar aanleiding van dit artikel?
Neem dan contact met ons op.