Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

/acm-verschil-tussen-online-reclame-en-misleiding-opnieuw-definieren/ 2025-05-02T10:00:17+00:00 d1cb3fec
Ga naar de inhoud
4 april 2019 • Nieuws

ACM: ‘Verschil tussen online reclame en misleiding opnieuw definiëren’

De Autoriteit Consument en Markt (ACM) roept tot nieuwe regels om consumenten beter te beschermen bij online aankopen. Dat schrijft de toezichthouder in zijn jaarlijkse advies ‘Signaal’ aan de wetgever. Consumenten worden volgens de ACM nog te vaak bewogen tot een online aankoop waar ze later spijt van krijgen.

import698-DMCC_groot_vraagtekens2

Het gaat dan bijvoorbeeld over websites die hotelovernachtingen aanbieden en daarbij aangeven ‘dat er nog maar een paar kamers beschikbaar zijn’. Dat is onwenselijk, zegt bestuursvoorzitter Martijn Snoep. ‘Zeker in die nieuwe economie moeten we nog goed met elkaar vaststellen wat toegestane marketing of reclame is en wat misleiding is.’

Beluister het volledige interview op BNR.nl 

 


Heeft u vragen naar aanleiding van dit artikel?

Neem dan contact met ons op.