Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

/fraudehelpdesk-mag-van-ap-geen-voorbeelden-van-phishing-meer-aannemen/ 2025-05-01T08:20:10+00:00 e81b0477
Ga naar de inhoud
24 juli 2019 • Nieuws

Fraudehelpdesk mag van AP geen voorbeelden van phishing meer aannemen

De Fraudehelpdesk heeft geen vergunning meer voor het verzamelen van voorbeelden van bijvoorbeeld phishing. De Autoriteit Persoonsgegevens heeft de vergunning daarvoor ingetrokken omdat de helpdesk geen goed beeld had van de verzamelde data en het doel ervan.

import11-import11-Say_no

Dat schrijft de Fraudehelpdesk. Burgers kunnen vanaf nu geen voorbeelden van pogingen tot fraude, in de vorm van bijvoorbeeld e-mails of sms’jes, meer doorsturen naar de Fraudehelpdesk. Wordt dat toch gedaan, dan mag de desk er niets mee doen.

De Autoriteit Persoonsgegevens erkent het belang van fraudebestrijding, maar tekent aan dat er strenge regels gelden wanneer het gaat om het verwerken van de gegevens van verdachten van strafbare feiten. De toezichthouder heeft naar eigen zeggen in de afgelopen drie jaar geholpen met adviezen over hoe de ‘hygiëne’ beter kon, maar daar zou de Fraudehelpdesk niet genoeg mee gedaan hebben, zegt de AP tegenover de NOS.

Lees verder op Tweakers.net 


Heeft u vragen naar aanleiding van dit artikel?

Neem dan contact met ons op.