Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

/herziene-code-telemarketing-geldt-vanaf-nu-voor-alle-organisaties/ 2025-05-02T09:43:55+00:00 cc326008
Ga naar de inhoud
2 maart 2020 • Nieuws

Herziene code Telemarketing geldt vanaf nu voor alle organisaties

De herziene Code Telemarketing is officieel goedgekeurd door de Stichting Reclamecode (SRC). Dat betekent dat de veranderingen in de Code vanaf 1 maart 2020 voor alle organisaties in Nederland gelden.

import500-shutterstock_144773902_website2

De Code Telemarketing was al vanaf 1 januari 2020 in werking getreden voor leden van DDMA, na goedkeuring op de ALV in november. Vanaf 1 maart start de handhaving op de Code Telemarketing door goedkeuring van de SRC nu ook voor organisaties die niet lid zijn van DDMA. Alleen voor artikel 3, die gaat over de maximum termijn van de klantrelatie, geldt nog een extra implementatieperiode van drie maanden. De handhaving hierop gaat in vanaf 1 juni 2020.

Doel van de herziene Code Telemarketing
De Code Telemarketing is herzien met als doel consumentenirritatie bij telemarketing te voorkomen en zo het kanaal toekomstbestendig te maken. De herzieningen zorgen ervoor dat het voor zowel bedrijven als consumenten duidelijk is wanneer en op welke wijze iemand gebeld mag worden. De Code is opgesteld door afgevaardigden uit de branche zelf, onder meer actief in de DDMA Commissie Telemarketing.

Handige documentatie over de Code Telemarketing

  • De Code Telemarketing (CTM). Deze Code is van toepassing op telefoongesprekken tussen telemarketeers en consumenten.
  • De Gedragscode Telemarketing (GTM). Hierin zijn de gedragsregels opgenomen die van toepassing zijn bij telemarketing door of namens leden van de brancheorganisatie DDMA.
  • Een template voor de balanstest: als hulpmiddel om de afweging te maken waarmee je bepaalt hoe lang je als organisatie oud-klanten commercieel mag bellen.
  • Best practices en tips: opgesteld door de DDMA Commissie Telemarketing en onze juristen voor een optimale voorbereiding van jouw organisatie op de veranderingen.
  • Veelgestelde vragen: antwoorden op de meest gestelde vragen over de Code.

lees meer op DDMA.nl


Heeft u vragen naar aanleiding van dit artikel?

Neem dan contact met ons op.